Ofte stilte spørsmål
Herbalife - Spørsmål og svar om ofte stilte spørsmål
Jeg får mange spørsmål om Herbalife, så her har jeg samlet de vanligste med svar basert på min erfaring med selskapet og produktene gjennom over 26 år.
-Helga Opsett
Om Herbalife og produktene
1. Hva er Herbalife?
Herbalife Nutrition er et globalt helse- og velværefirma som har hjulpet mennesker over hele verden siden 1980 med produkter og personlig veiledning for vektkontroll, trening, velvære, hudpleie, kosttilskudd og inntekt. Herbalife er børsnotert og opererer i over 95 land. Produktene kan ikke kjøpes i butikker, men kun fra selvstendige distributører — som meg her på frokostshake.no.
2. Hva inneholder en Herbalife-shake?
En Herbalife-shake gir deg et fullverdig måltid når du blander den med melk eller soyamelk. Den inneholder blant annet proteiner, karbohydrater, fett, samt 25 vitaminer og mineraler. Faktisk dekker én shake mer enn 1/3 av det daglige behovet for essensielle næringsstoffer. Du kan lese hele innholdsfortegnelsen her.
3. Hvordan lager jeg en god shake?
For best smak anbefales det å bruke en blender eller shaker for å blande Herbalife Formula 1 med favorittsmaken din sammen med kald melk, soyamelk eller en annen plantemelk. Du kan også tilsette frukt, bær eller grønt i smoothien din for ekstra smak og næring.
4. Kan man blande Herbalife-shaken med vann?
Ja, det er mulig å blande Herbalife-shaken med vann, men det er anbefalt å følge instruksjonene på etiketten for best resultat: 1 porsjon Formula 1-shake mix (26 gr) blandet med 2,5 dl soyamelk eller lettmelk. Dette sikrer at du får et komplett måltid med riktig næringsinnhold. Tri Blend, Herbalife24 Rebuild Strength og H24 Rebuild Endurance er imidlertid laget for å blande kun med vann.
5. Hvor mange måleskjeer bruker man i en shake?
For en Herbalife-shake bruker du 2 måleskjeer shakemix blandet med 2,5 dl melk eller proteindrinkmix PDM. Hvis du blir fort sulten, kan du justere mengden til 3 måleskjeer av hver eller ta en ekstra shake senere på dagen.
6. Hvor finner jeg Herbalife produktbrosjyre?
HER finner du den norske Herbalife-brosjyren online. Du finner også alle produktene fra katalogen tilgjengelig i nettbutikken. Ved din første bestilling legger jeg gjerne ved en fysisk brosjyre i pakken din, slik at du kan bli bedre kjent med produktene.
Trygghet og bruk
1. Er Herbalife-produktene trygge?
Ja, alle Herbalife-produkter er utviklet under strenge kvalitetskontroller og følger nasjonale og internasjonale standarder for matvaretrygghet. Herbalife har egne forsknings- og utviklingsavdelinger som kontinuerlig jobber med å sikre kvaliteten på produktene.
2. Kan jeg bruke Herbalife-produktene hvis jeg er gravid eller ammer?
Gravide og ammende bør konsultere legen sin før de begynner med eller fortsetter å bruke Herbalife-produkter, da de har spesifikke ernæringsbehov i denne perioden.
3. Er Herbalife-produktene trygge å bruke for idrettsutøvere?
Herbalife har en egen produktlinje, Herbalife24, som er utviklet for å dekke behovene til idrettsutøvere. Produktene i H24-serien er sertifisert for å være fri for dopingstoffer, og kan trygt brukes av profesjonelle idrettsutøvere. Se etter de svarte produktene som er merket Informed Sport.
Pris og rabatter
1. Hvordan få rabatt på Herbalife?
Som fordelskunde eller distributør får du tilgang til Herbalifes rabattsystem, der du kan oppnå opptil 50% rabatt på produktene dine. Som fordelskunde får du rabatt på bronsje-, sølv- og gull-nivå. Du samler poeng basert på kjøpene dine, og jo mer du kjøper, desto høyere rabatt får du. Som distributør starter du med 25% rabatt, og også her kan du øke rabatten din opptil 50% etter poengsystemet. Les om hvordan du kan registrere deg HER.
2. Er Herbalife dyrt?
Et Herbalife-måltid koster fra cirka 15 kroner per porsjon, avhengig av hvilke produkter du bruker og hva slags rabattnivå du har. Som Herbalife-kunde får du veiledning og oppfølging inkludert i prisen, med blant annet kartlegging, matplaner og 1-til-1 samtaler. Du kan lese mer om rabattavtalen HER.
3. Hvordan fungerer Herbalife sin 30-dagers pengene tilbake-garanti?
Hvis du ikke er fornøyd med produktene, tilbyr Herbalife en 30-dagers pengene-tilbake-garanti. Du kan returnere brukte eller ubrukte produkter til distributøren du kjøpte fra for full refusjon innen 30 dager fra kjøpsdatoen.
Vektkontroll og resultater
1. Hvilket Herbalife-produkt er best for vektnedgang?
For vektnedgang anbefales Formula 1-shake som en måltidserstatning sammen med Proteindrikkmix PDM i Frokostpakke mini, da de gir en komplett kombinasjon av næringsstoffer med lavt kaloriinnhold. Det er viktig å kombinere dette med et balansert kosthold og gjerne fysisk aktivitet for optimale resultater.
2. Hvor lang tid tar det før jeg ser resultater med Herbalife-produktene?
Resultater varierer avhengig av faktorer som ditt startpunkt, mål og hvor konsekvent du følger planen. Mange ser forbedringer i energinivå, vektkontroll eller helse etter noen uker med regelmessig bruk av produktene i kombinasjon med et sunt kosthold og fysisk aktivitet.
3. Kan jeg gå opp i vekt med Herbalife-produktene?
Herbalife-produkter kan brukes både for vekttap og vektøkning, avhengig av hvordan du tilpasser dem i kostholdet ditt. For vekttap erstatter du måltider med lavkalorishaker, mens for vektøkning kan du bruke Herbalife-shaker som supplement til måltidene for å øke det daglige kaloriinntaket og mengden proteiner i kostholdet ditt.
Forretningsmuligheter
1. Kan jeg tjene penger på å selge Herbalife?
Ja, du kan tjene penger som Herbalife-distributør ved å selge produktene og bygge opp et team av andre distributører. Inntektsmulighetene er basert på salgsytelsen din, og Herbalife gir støtte og opplæring for å hjelpe deg med å lykkes.
2. Hva er forskjellen på fordelskunde og distributør?
Som fordelskunde får du rabatter på produktene, men kan ikke selge dem videre. Som distributør får du både rabatt på produktene og muligheten til å selge dem og bygge opp en egen Herbalife-forretning.
3. Hvordan bytte Herbalife-sponsor?
Når du registrerer deg som distributør hos Herbalife, får du en sponsor. Hvis du av en eller annen grunn ønsker å bytte sponsor, finnes det en egen prosess for dette, også for fordelskunder. Ta kontakt med meg, så hjelper jeg deg med stegene du må følge.
Bestilling og leveranser
1. Kan jeg endre på en bestilling?
Så lenge bestillingen ikke er behandlet av meg kan du endre: ring meg, send SMS eller epost. Etter at varene er innfridd, er det som oftest ikke mulig å endre den. Ring meg i så fall. Etter bestillingen er sendt er det ikke mulig.
HOPS Helga Opsett ENK | Selvstendig Herbalife-distributør | Frokostshake.no